sobota, 19 kwietnia 2014

Rozmieszczenie mechanizmów napędowych

Napęd klasyczny.
W tym rozmieszczeniu silnik znajduje się z przodu pojazdu. Napęd z silnika przenoszony jest poprzez sprzęgło, skrzynkę biegów i wał napędowy z przegubami do tylnego mostu napędowego. W moście napędowym przekładnia główna, mechanizm różnicowy i półosie napędowe doprowadzają napęd do kół.
Napęd zblokowany przedni.
Silnik znajduje się z przodu pojazdu. Sprzęgło, skrzynka biegów, przekładnia główna i mechanizm różnicowy znajdują się we wspólnej obudowie połączonej bezpośrednio z silnikiem. Nie ma wału napędowego. Napęd jest przekazywany ze zblokowanego układu napędowego poprzez półosie do kół przednich.
Napęd zblokowany tylny.
Silnik wraz ze zblokowanym układem napędowym znajduje się z tyłu pojazdu i napędza koła tylne.
Oprócz wyżej wymienionych istnieje kilka innych rozwiązań. Jednym z nich jest napęd na cztery koła polegających na doprowadzeniu napędu do wszystkich kół wykorzystując jednocześnie napęd zblokowany i wał napędowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz